Zahájení stavby dopravního terminálu a otázky pro starostu

Zahájení stavby, jaro 2013
„O tomto projektu jednáme od roku 2007, kdy vznikly první technické studie a návrhy. V letech 2009 a 2010 se v rámci jeho první etapy vybudovala přechodová lávka.

V červenci 2010 byl předložený a podaný záměr do projektu švýcarské spolupráce, který byl v květnu následujícího roku schválen švýcarskou stranou, dopilován a v těchto dnech potvrzena jeho podpora ve výši 5,5 milionu švýcarských franků,” popsala vývoj plánované stavby mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladká.

Nyní úředníci zahájí přípravy na veřejnou zakázku. „Zahájíme soutěž o veřejnou zakázku, která má proběhnout ve druhém pololetí tohoto roku, a když vše letos dobře dopadne, mohli bychom tuto stavbu zahájit zjara příštího roku s tím, že bychom ji chtěli dokončit v září 2014,” uvedl vedoucí odboru rozvoje města Robert Vráblík.
Co bude s nynějším „autobusákem”?
Celkové náklady na vybudování terminálu dosahují téměř 140 milionů korun. Ke švýcarské dotaci Brod přihodí 19,4 milionu a Správa železniční dopravní cesty 11,1 milionu. Za dalších 11 milionů České dráhy opraví samotnou budovu vlakového nádraží. A co bude se současným rozlehlým autobusovým nádražím v sousedství České zbrojovky, není zatím jasné. Variant se nabízí hned několik. Jisté je, že o všem si nakonec stejně rozhodne majitel prostoru, tedy ČSAD Uherské Hradiště. „Do budoucna to může skončit třeba i tak, že ČSAD pozemek prodá,” pokusil se spekulovat brodský starosta.
Čtyři otázky pro starostu Patrika Kunčara

K čemu byste vybudování terminálu přirovnal, pokud byste to měl porovnávat s investičními akcemi, které Uherský Brod realizoval v letech minulých?
Nedávno jsme tady otevírali nově rekonstruovanou čističku odpadních vod (ČOV), kde se ta částka blížila 180 milionům korun, takže si myslím, že jde o plně srovnatelnou záležitost s tím, že ta ČOVka, kromě čistoty vody, není nikde vidět, ale terminál bude záležitost, která bude v rámci města viditelná výrazně. V tomto případě jde o částku srovnatelnou se třemi rekonstruovanými kiny Máj, nebo třeba dvaceti novými cyklostezkami o velikosti úseku do Havřic, který jsme teď otevírali. Myslím si, že jde o investici, která bude na tváři města velmi znát a bude přínosem a zlepšením dostupnosti nejen v centru města, včetně vyřešení bezbariérovosti celého prostoru.
Máte pocit, že se stejnou vervou jako město Uherský Brod se do projektu pustily například České dráhy, kterým patří nádražní budova…
Určitě mají zájem. Ta stávající budova totiž není úplně využitá, zejména v tom prvním patře. V její nové podobě je počítáno s větším zázemím pro cestující i autobusové dopravy, jejich řidiče a dalšími souvisejícími věcmi. Zájem na jedničku byl především ze strany Správy železniční dopravní cesty, která vlastní to železo, ty koleje. České dráhy k projektu přistoupily, později od něj sice zase kvůli komplikacím odstoupily, ale ten závazek, že se zrevitalizuje ta nádražní budova, tam zůstal, což je pro nás stěžejní…
Chápu správně, že pokud by na tento projekt neuvolnily peníze švýcarské fondy, nebylo by možné na něm vůbec začít pracovat?
Nebyla žádná jiná možnost na něj získat peníze, kromě tohoto dotačního titulu. O to víc nás těší, že se nám v něm podařilo uspět.
Dotkne se rekonstrukce celého prostoru dopravní situace v dané lokalitě ve smyslu, že by byla v době stavby například zcela uzavřena?
K nějakým omezením sice dojde, ale snahou bude, aby ty dopady na provoz byly minimální.

Autor: Pavel Bohun, Michael Lapčík

Příspěvek byl publikován v rubrice UB v médiích, Zprávy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář